Titluri în curs de apariție

Rory Sutherland

Alchimie. Arta enigmatică și strania știință a magiei în branduri, afaceri și în viață

Colecția Psihologie și viață pregătește o nouă apariție.

 

Oare de ce o fi Red Bull atât de popular, dacă nimănui – dar chiar nimănui! – nu-i place gustul? Oamenii sunt, într-un cuvânt, iraționali; își bazează deciziile pe niște semnale subtile (doza aia mică și albastră) și totodată pe calități mai obiective (aromă, preț, calitate). Lumea din jurul nostru este însă deopotrivă complicată și plină de aleatoriu. Asta înseamnă că succesul nu poate fi prezis stând cu nasul într-un raport contabil oarecare. Ca să atingem un filon de aur, trebuie să stăpânim arta enigmatică și strania știință a plăsmuirii unor idei irezistibile: alchimia.

Rezultatul a treizeci de ani de experiență practică în miezul celui mai amplu experiment conceput vreodată în ce privește comportamentul uman – mereu surprinzătorul capitalism consumerist – Alchimia, volumul revoluționar scris de Rory Sutherland, o legendă în lumea publicității, ale cărui conferințe TED au peste șapte milioane de vizionări, descifrează tainele comportamentului uman, împletind rezultate de ultimă oră ale cercetărilor științifice cu stilul unui povestitor savuros, cu înțelegerea rafinată a unor subtilități psihologice și cu studii de caz practice adunate de-a lungul unei cariere impresionante în proximitatea unor clienți cum sunt AmEx, Microsoft și alții.

Numit de National Public Radio „una dintre mințile strălucite ale lumii branding-ului”, Sutherland este un cugetător cu o voce unică, unul care manifestă aceeași lejeritate în schimbul de idei cu laureați ai Premiului Nobel, Daniel Kahneman și Richard Thaler (ambii intervievați în paginile acestui volum), ca în născocirea lansării următorului produs. Din curiozitatea sa neobosită și din abordarea neconvențională a comportamentului uman izvorăște constatarea că cele mai puternice secrete ale procesului de luare a deciziilor se găsesc în cele mai surprinzătoare locuri:

  • Ce ne pot învăța albinele despre clădirea unei afaceri sustenabile pe termen lung?
  • Cum putem afla de la companiile aeriene low-cost soluția pentru o mai bună promovare a sistemului de sănătate?
  • De ce e mai bine să avem aproximativ dreptate decât să ne înșelăm cu precizie?
  • Ce învățături despre aversiunea la risc se află în loviturile de penalizare de la fotbal?

    Rory Sutherland