Mai Multe Vizualizări
Descriere
Informaţii
Răsfoiește
Informaţii adiţionale
Ce este intervenţia comportamentală clinică?
Cum să aplici A.B.A. în condiţii de etică şi de ameliorare a calităţii vieţii?
Care sunt competenţele necesare pentru a aplicarea corectă a acestui demers?
Această lucrare se adresează în principal intervenienţilor implicaţi în structuri şcolare, educative, sociale, medicale şi medico-sociale, precum şi oricărei persoane interesate de copiii, adolescenţii şi adulţii cu tulburări de dezvoltare.
Consacrată în principal modelului comportamental, numit şi A.B.A. (Applied Behavior Analysis sau Analiză Aplicată a Comportamentului), această lucrare prezintă diferitele demersuri ale intervenţiei, pornind de la fixarea priorităţilor şi a obiectivelor, la elaborarea programului de intervenţie pe baza unei ipoteze funcţionale, până la aplicarea lui, evaluarea lui şi comunicarea rezultatelor persoanelor vizate ori interesate, precum şi comunităţii ştiinţifice. Ea abordează, de asemenea, două problematici actuale care privesc, pe de o parte, sensibilitatea socială a copilului la atenţia adultului, mai ales dacă suferă de autism şi, pe de altă parte, formarea unor intervenienţi clinicieni de calitate.
Intervenţia este "pozitivă", întrucât se focalizează pe învăţările ce asigură persoanei calitatea vieţii şi pe "generalizarea" progreselor în toate mediile de viaţă (familie, şcoală, muncă, distracţii etc.). Ea este în acelaşi timp "clinică", adaptându-se caracteristicilor fiecărei persoane şi familii vizate.
Cuprins
Din cuprins: Partea întâi - Istoric, principii și valori Partea a doua - Strategii ale intervenției comportamentale clinice Partea a treia - Perspective actuale
Cum să aplici A.B.A. în condiţii de etică şi de ameliorare a calităţii vieţii?
Care sunt competenţele necesare pentru a aplicarea corectă a acestui demers?
Această lucrare se adresează în principal intervenienţilor implicaţi în structuri şcolare, educative, sociale, medicale şi medico-sociale, precum şi oricărei persoane interesate de copiii, adolescenţii şi adulţii cu tulburări de dezvoltare.
Consacrată în principal modelului comportamental, numit şi A.B.A. (Applied Behavior Analysis sau Analiză Aplicată a Comportamentului), această lucrare prezintă diferitele demersuri ale intervenţiei, pornind de la fixarea priorităţilor şi a obiectivelor, la elaborarea programului de intervenţie pe baza unei ipoteze funcţionale, până la aplicarea lui, evaluarea lui şi comunicarea rezultatelor persoanelor vizate ori interesate, precum şi comunităţii ştiinţifice. Ea abordează, de asemenea, două problematici actuale care privesc, pe de o parte, sensibilitatea socială a copilului la atenţia adultului, mai ales dacă suferă de autism şi, pe de altă parte, formarea unor intervenienţi clinicieni de calitate.
Intervenţia este "pozitivă", întrucât se focalizează pe învăţările ce asigură persoanei calitatea vieţii şi pe "generalizarea" progreselor în toate mediile de viaţă (familie, şcoală, muncă, distracţii etc.). Ea este în acelaşi timp "clinică", adaptându-se caracteristicilor fiecărei persoane şi familii vizate.
Cuprins
Din cuprins: Partea întâi - Istoric, principii și valori Partea a doua - Strategii ale intervenției comportamentale clinice Partea a treia - Perspective actuale
Timp de livrare | 2-3 zile lucrătoare |
---|---|
ISBN | 978-606-8244-52-5 |
Autor | Ghislain Magerotte, Eric Willaye |
Anul aparitiei | 2012 |
Dimensiuni (cm) | 16,5 x 24 |
Nr. pagini | 294 |